.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
میزان دیه آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو اعلام شد
رئیس کل بیمه مرکزی از پرداخت روزانه ۴۵ میلیارد تومان خسارت بیمه خبر داد و گفت: باید به دنبال راهکاری برای کاهش حوادث باشیم .زیرا پرداخت دیه شرکت های بیمه را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش مهر، عبدالناصر همتی در یک گفتگوی تلویزیونی درباره آثار حادثه پلاسکو در صنعت بیمه گفت: متاسفانه حادثه غمناک پلاسکو، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بالایی بر جامعه به همراه داشت که در این میان گرایش به خرید بیمه آتش سوزی در میان مردم به ویژه کسبه افزایش یافت.
وی گفت: خسارت واحدهای واقع در ساختمان اصلی بدلیل اینکه به طور کامل از بین رفتند، توتال لاست یا خسارت کامل محسوب شد و سقف تعهدات پرداخت می شود، اما پاساژ چهار طبقه پشت ساختمان اصلی که خسارت زیادی نداشته ،باید بعد از اجازه ورود به آن محوطه از سوی شرکت‌های بیمه ارزیابی شود و متناسب با میزان آسیب،خسارت پرداخت شود.
نامبرده در پاسخ به این سوال که برنامه صنعت بیمه برای کاهش آثار حوادث طبیعی و انسانی در کشور چیست، گفت: ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیاست.از سوی دیگر، کشورهای هم رده ما از نظر حادثه خیز بودن برای جبران سریع خسارات مالی حوادث، صندوق حوادث طبیعی تاسیس کرده اند و صنعت بیمه کشور هم با توجه به نقش حمایتی خود این طرح را ارائه کرد، اما متاسفانه ۱۳ سال طول کشید تا لایحه تاسیس صندوق حوادث طبیعی به مجلس برود. این لایحه در حال حاضر در مجلس تصویب شده، اما به دلیل ایرادات وارده توسط شورای نگهبان هم اکنون در حال بررسی مشترک توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برای رفع پنج ایراد وارده به لایحه بیمه همگانی حوادث طبیعی است .
همتی در باره مزایای این طرح گفت: با تاسیس این صندوق، بیمه زلزله برای همه اجباری می شود و تعیین حق‌بیمه پایه در این صندوق به صورت پلکانی تنظیم شده است؛ به گونه‌ای که ظرف مدت ۱۰ سال از آغاز اجرای این قانون، سهم مالکان به ۱۰۰درصد و سهم سازمان مدیریت و بحران کشور به صفر برسد.
وی با اعلام یک خبر خوش برای ۹ میلیون موتورسوار فاقد بیمه نامه گفت: اخیرا در مجمع صندوق خسارت های بدنی، مصوب شد جریمه تاخیر در خرید بیمه نامه برای موتورسیکلت ها بخشوده شود که امیدواریم که این ۹ میلیون موتور سوار فاقد بیمه نامه با این بخشودگی به خرید بیمه شخص ثالث تشویق شوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.